Rady szkoleniowe AKREDYTACJA LUBELSKIEGO KURATORA OŚWIATY DECYZJA NR 9/2022 Z DN.19.01.2022 zamówienia tel: 81 532 14 50
mgr ANETA TETERYCZ – PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA
1. PRIORYTET MEN: Działania wychowawcze szkoły i przedszkola.
Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm
społecznych.
2. Komunikacja nauczyciel - uczeń (style komunikacji, informacja zwrotna,
ćwiczenia ułatwiające porozumienie)
3. Komunikacja nauczyciel - rodzic (różne postawy rodzicielskie i sposoby
postępowania, informacja zwrotna, ćwiczenia ułatwiające porozumienie,
coachingowy styl prowadzenia rozmowy)
4. Wypalenie zawodowe (mechanizm wypalenia zawodowego, wyznaczanie
celów i priorytetów, delegowanie zadań, zarządzanie sobą w czasie)
5. Żeby chciało się chcieć… jak motywować uczniów (i siebie) do pracy?
(moty-wacja i motywatory, sposoby wyznaczania celów, style
motywacyjne)
6. Wizualne myślenie - skuteczna komunikacja, kurs szybkiego rysowania
(dla każdego)
7. Zarządzanie sobą w czasie. Czas i jego wykorzystanie, wyznaczanie celów i
priorytetów, różne sposoby organizacji.
8. Trening kreatywności. Różne style myślenia, ćwiczenia kreatywności.
Rozgrzewka twórcza, myślenie pytajne, myślenie transformacyjne, myślenie
kombinacyjne, twórcze rozwiązywanie problemów.
9. Praca z grupą. Jak poznać, zintegrować zespół klasowy i z nim pracować?
Proces grupowy i mechanizmy funkcjonowania uczniów w zespole, ćwiczenia
integracyjne, zasady współpracy z klasą, rozwiązywanie problemów.
10. 2 plus 1 to więcej niż 3. Współpraca w grupie. Proces grupowy, role grupowe,
komunikacja w grupie, ćwiczenia uczące współpracy i wskazujące na jej
wartość.
11. Rozwiązywanie konfliktów w zespole (źródła konfliktu, sposoby rozpoznawania,
zarządzanie emocjami, ćwiczenia radzenia sobie z sytuacjami trudnymi).
12. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole. Relacje z grupą i indywidualnymi
uczniami, style myślenia, sposoby rozpoznawania potencjału ucznia, zarządzanie
emocjami.
13. Indywidualizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. Metody i formy pracy z uczniami.
14. Praca z uczniem zdolnym charakterystyka i „diagnoza”, SNOS, metody pracy
z uczniem zdolnym.
15. Jak mówić świadomie - warsztaty pracy z głosem dla nauczycieli w przedszkolu
i szkole.
15. Kompetencje coachingowe nauczycieli.
16. Emocje ucznia i nauczyciela. Jak nimi zarządzać, jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych.
17. Metody aktywizujące i motywujące ucznia na zajęciach w szkole podstawowej.
mgr BEATA KOCZUR - PEDAGOGIKA SPECJALNA
1. PRIORYTET MEN: Podnoszenie jakości kształcenia oraz
dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom
w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych,
uwzględniając zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne
wszystkich uczniów, zapewniając wsparcie psychologicznopedagogiczne.
2. Uczeń ze spektrum autyzmu oraz z Zespołem Aspergerapraktyczne
aspekty w edukacji.
3. Indywidualizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. Metody i formy pracy.
prof. BARBARA BILEWICZ - PEDAGOGIKA
1. Innowacje matematyczne w przedszkolu.
2. Tworzenie dla dzieci i przez dzieci książek obrazowych.
3. Nauczanie jako opowiadanie historii. Jak tworzyć opowieść,
by kształtować postawy dobra, piękna i prawdy?
4. Smart floor – smart child. Wykorzystanie podłogi
interaktywnej we wczesnej edukacji (zapoznanie ze sprzętem
i aplikacjami).
5. Badanie i wspieranie inteligencji emocjonalnej w przedszkolu
i szkole.
6. Metoda projektów w przedszkolu i szkole.
7. Innowacje pedagogiczne w przedszkolu.
dr KRZYSZTOF KRUSZKO - PEDAGOGIKA
1. Czaruj z dzieckiem. Magiczne triki i sztuka iluzji w pracy z dziećmi – Warsztaty dla nauczycieli
Zajęcia warsztatowe, podczas których każdy uczestnik pozna sztukę iluzji oraz magię od zaplecza magika i nabędzie konkretne umiejętności wykonywania „magicznych” trików. (Zestaw niezbędnych akcesoriów do przyniesienia zostanie podany po zamówieniu szkolenia).
2. Bezpieczne dziecko w domu i otoczeniu - Jak przygotować dzieci na współczesne zagrożenia?
Zajęcia szkoleniowe ukazujące obszary zagrożeń w codziennym życiu dzieci najmłodszych oraz w wieku wczesnoszkolnym, a także wskazujące sposoby zaradzenia wypadkom i innym niechcianym zdarzeniom.
3. Czy masz pojęcie? – Sztuka poprawnego kształtowania pojęć u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Szkolenie ukierunkowane na metodyczną drogę pracy z dziećmi przy kształtowaniu określonych pojęć. Praktyka pokazuje, że wielu z nas ma błędnie ukształtowane pojęcia, co wyklucza możliwość poprawnej pracy z dziećmi w tym obszarze.
4. Ko by pomyślał, że to takie proste! – Doświadczenia i eksperymenty badawcze z dziećmi
Szkolenie prezentujące obszerny zestaw doświadczeń i eksperymentów ukierunkowanych na poznawanie z dziećmi w sposób badawczy zjawisk przyrody nieożywionej.
5. Zabawy badawcze z wodą
Zajęcia prezentujące obszerny zestaw doświadczeń i eksperymentów ukierunkowanych na poznawanie z dziećmi w sposób badawczy cech i właściwości wody.
6. Niecodzienne zabawy badawcze z powietrzem
Szkolenie prezentujące obszerny zestaw doświadczeń i eksperymentów ukierunkowanych na poznawanie z dziećmi w sposób badawczy cech i właściwości powietrza.
7. Jak pomóc dzieciom zrozumieć zjawiska pogodowe i astronomiczne w naszym świecie?
Zajęcia praktyczne umożliwiające poznanie przyczyn powstawania zjawisk pogodowych i astronomicznych oraz sposobów poznawania tych zjawisk z dziećmi.
dr MAŁGORZATA CENTNER-GUZ - PEDAGOGIKA
1. Kombinowanie intelektualne i twórcze dzieci z wykorzystaniem literatury i
książki.
2. Warsztat bajkoterapeutyczny dla nauczycieli - metoda pomocy
dzieciom w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
3. Ilustracja, która prowadzi - potencjał edukacyjny współczesnej książki
obraz-kowej i sposoby jego wykorzystania.
4. Zaciekawić dzieci książką i literaturą - animacja czytelnictwa dziecięcego
w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
dr MAŁGORZATA SAMUJŁO– PEDAGOGIKA SZKOLNA
1. Zarządzanie czasem - skuteczne techniki i narzędzia.
2. Emisja głosu - warsztaty dla nauczycieli. Zasady higieny głosu,
choroby zawodowe w obrębie głosu, ćwiczenia oddechowe i
artykulacyjne usprawniające aparat mowy.
3. Jak zachęcić ucznia do nauki, skuteczne metody i techniki uczenia się
(zarów-no szkoły podstawowej, jak i gimnazjum).
mgr MAŁGORZATA BRUTKOWSKA- PEDAGOGIKA
1. Kompetencje kluczowe w przedszkolu
2. Wspieranie rozwoju dziecka w zakresie kształtowania umiejętności
matematycznych w przedszkolu – praktyczne pomysły i sprawdzone
scenariusze zajęć inspirowane metodą Marii Montessori
3. Jak przygotować się do kontroli w przedszkolu w ramach
sprawowanego nadzoru pedagogicznego?
4. Nauczyciel w roli opiekuna stażu.
5. Organizacja pracy przedszkola niepublicznego w kontekście prawa
oświatowego
mgr MONIKA ŚWIERCZEWSKA- PSYCHOLOGIA
1. Emocje i lęki przedszkolaków. Które z nich powinny niepokoić
opiekunów?
2. Niegrzeczne dziecko ? Jak rozróżnić zachowania niewłaściwe
u dziecka - metody pracy, przyczyny, profilaktyka.
3. Zrozumieć „trudne” zachowania u dzieci w wieku przedszkolnym.
4. Zrozumieć „trudne” zachowania u dzieci w wieku szkolnym.
5. Jak rozmawiać używając języka empatii - pozytywna komunikacja
z dzieckiem.
6. Samoocena u dzieci i młodzieży - jak ją wzmocnić i pielęgnować
u dzieci.
7. Zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
Jak rozpoznać, jak postępować, kiedy kierować do specjalistów ?
8. Jak rozmawiać z rodzicami o problemach dzieci i młodzieży ?
Przekazywanie komunikatów z zastosowaniem prawidłowej
komunikacji interpersonalnej.
9. Agresja w grupie dzieci i młodzieży - skuteczne sposoby radzenia
sobie z uczniem agresywnym – diagnoza, psychoprofilaktyka, terapia.
10.Regulacja emocji u dzieci i młodzieży- jak pomóc dziecku
w radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
11.Hejt - jak wpływa na życie i sposób funkcjonalnie dzieci
i młodzieży?
12.Trening umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży - jak
przeprowadzić, jak wpływa na zachowania dzieci ?
13.Dzieci wysoko wrażliwe - jak funkcjonują, jak im pomóc,
na co zwracać uwagę w pracy z nimi.
14.Korzystanie z social media a poczucie własnej wartości
i samoocena u dzieci i młodzieży.
15.Jak postępować z dzieci z zaburzeniami zdrowia psychicznego -
DEPRESJA - zaburzenia lękowe - praca z dzieckiem z opinią PP.
16. Prawidłowa współpraca z rodzicami - modele prawidłowej
komunikacji- jak skutecznie porozumiewać się.
17.Godzina wychowawcza - jak sprawić by było ciekawie
i efektywnie.
mgr SYLWIA KUSTOSZ – PEDAGOGIKA ZABAWY
1. PRIORYTET MEN: Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej
dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na
prawdę, dobro i piękno. Kształtowanie właściwych postaw
szlachetności, zaangażowania społecznego
i dbałości o zdrowie.
Temat: Przedszkolak w świecie wartości – zabawy i scenariusze zajęć..
2.PRIORYTET MEN: Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli
w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii
informacyjno - komunikacyjnych w procesach edukacyjnych.
Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności
kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych
w Internecie i mediach społecznościowych.
TEMAT: TIK w mig - wykorzystanie elementów technologii
informacyjno - komunikacyjnych w przedszkolu.
3. PRIORYTET MEN: Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i
jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach
i szkołach.
TEMAT: Ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój dziecka
w pracy indywidualnej i grupowej.
3. "Outdoor education", czyli zabawy w plenerze – kontakt z naturą i edukacja ekologiczna w przedszkolu.
5. Kreatywna edukacja – jak optymalnie wykorzystać możliwości rozwojowe przedszkolaków i wspierać ich otwartość poznawczą.
6. Ence pence, ćwiczę ręce – zabawy rozwijające motorykę małą przedszkolaków.
7. Innowacje pedagogiczne - od pomysłu do realizacji.
8. Przedszkolak w świecie sztuki – zabawy twórcze w oparciu o reprodukcje dzieł malarskich.
9. Literackie podróże – sposoby rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci.
10. Wychowanie przy ekranie - wpływ kontaktu z mediami na rozwój dziecka. Jak rozmawiać z rodzicami?
11. „Efektywnie – kreatywnie , czyli zabawy rozwijające myślenie twórcze u dzieci."
12. „Od małego coś zdrowego - edukacja zdrowotna w przedszkolu (w kontekście zdrowia fizycznego oraz psychicznego”
13. Zmysły – znamy, dbamy, rozwijamy – zabawy polisensoryczne wspierające rozwój dziecka.
14. Matematyka mimochodem, czyli jak wspierać naturalny potencjał matematyczny dzieci.
15. Akcja – komunikacja – jak wzmacniać kompetencje komunikacyjne przedszkolaków.
16. Akcja – integracja – zabawy i scenariusze zajęć wspierających budowanie relacji w grupie.
mgr DANUTA GILETYCZ - PEDAGOGIKA
1. Praca z dzieckiem rozpoczynającym naukę w klasie pierwszej.
2. Rodzic partnerem nauczyciela w kształtowaniu postaw.
3. Aktywna współpraca z rodzicami.
4. Jak nauczyć uczniów uczenia się.
5. Jak motywować uczniów do nauki.
6. Narzędzia budujące długotrwałą motywację.
7. Słucham, rozmawiam, motywuję – czyli o skutecznej komunikacji z
uczniami.
8. Rytm, ruch, muzyka– zajęcia muzyczno- ruchowe w przedszkolu i klasach 1-3.
9. Rozwiązywanie konfliktów w szkole.
10. Twórczy uczeń- twórczy nauczyciel. Rozwijanie aktywności twórczej na
zajęciach języka polskiego w klasach 1-3 i 4-6 SP.
11. Scena, to jest takie miejsce – przedstawienia i uroczystości z klasą.
12. Tworzenie szkolnych programów i klasowych planów wychowawczych z
uwzględnieniem potencjału miejsca, czasu i osób.
13. „Ja obserwuję i wspieram, a ty się baw”- czyli diagnoza i terapia poprzez zabawę
w praktyce.
14. Jak zrobić coś z niczego czyli sztuka reżyserii dla każdego. Dobre pomysły
na udaną uroczystość.
15. Spotkanie ze szkolnym teatrem czyli rozwijanie aktywności twórczej
poprzez „zabawę w teatr”.
mgr IGA MALIK – TANIEC, PEDAGOGIKA
1. Metoda 6 klocków jako wsparcie wszechstronnego rozwoju dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
2. Programowanie dla dzieci (klasy 0-3) w oparciu o narzędzia Lego Education.
3. „Skoncentruj się” – ćwiczenia i zabawy dla dzieci.
4. Komunikacja oparta na empatii – czyli Porozumienie bez Przemocy w pracy
z dziećmi.
5. Gry, zabawy i łamigłówki logiczne dla przedszkolaków, czyli ćwiczenia oparte
na inteligencji płynnej dla najmłodszych.
6. Świadomość własnego ciała wg Weroniki Sherborne – jako metoda pracy
z dziećmi.
7. Nauka czytania i liczenia metodą globalną Glenna Domana.
8. Techniki pamięciowe i mapy myśli jako narzędzie pracy z dziećmi w wieku
przedszkolnym.
9. Każde dziecko jest inteligentne – czyli indywidualne wzorce myślenia.
10. Tańce integracyjne z różnych krajów świata.
11. Wybrane tańce śląskie i zabawy ludowe w układach dla dzieci.
12. Tańce narodowe Polonez i Krakowiak – jako muzyczne zabawy ruchowe
i obrazki sceniczne dla dzieci.
13. Tańce z różnych stron świata - do wykorzystania w pracy z grupą dzieci.
14. Tańce regionu lubelskiego.
mgr EWA JAGIELSKA – MUZYKA - RUCH
1. „Impresje jesienne” – ćwiczenia, piosenki, instrumentacje, tańce i układy
przestrzenno - ruchowe dla dzieci.
2. „Roztańczone aniołki” - układy przestrzenno-ruchowe, piosenki świąteczne,
instrumentacje.
3. „Powróćmy jak za dawnych lat...” - opracowania ruchowe piosenek z lat
60-tych. Program do wykorzystania na uroczystościach przedszkolnych:
Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodziny, Piknik plenerowy.
4. Aktywne słuchanie muzyki wg Metody Batii Strauss.
5. Kształtowanie postaw i wychowanie do wartości. Przygotowanie do uroczystości
przedszkolnych i w klasach 1-3.
6. „W promieniach słońca” – piosenki o tematyce letniej, tańce i układy przestrzenno
– ruchowe do wykorzystania podczas uroczystości zakończenia
roku szkolnego.
7. „Wiosenny prezent dla mamy i taty” – piosenki, instrumentacje, tańce i układy
przestrzenno – ruchowe dla dzieci do wykorzystania w pracy codziennej
oraz podczas uroczystości przedszkolnych i szkolnych.
8. ”Wij się wstążeczko”, czyli ćwiczenia, tańce i układy przestrzenno - ruchowe
z wykorzystaniem szarf, wstążek, chust i szali. cz. 1.
9. ”Wij się wstążeczko”, czyli ćwiczenia, tańce i układy przestrzenno - ruchowe
z wykorzystaniem szarf, wstążek, chust i szali. cz. 2.
10. ”Wij się wstążeczko”, czyli ćwiczenia, tańce i układy przestrzenno - ruchowe
z wykorzystaniem szarf, wstążek, chust i szali. cz. 3.
11. „Dzień dobry wiosno” cz. 1 - ćwiczenia, zabawy, tańce i układy rytmiczne o tematyce
wiosennej.
12. „Dzień dobry wiosno” cz. 2 - ćwiczenia, zabawy, tańce i układy rytmiczne o tematyce
wiosennej.
13. „Ciągle pada”, czyli ćwiczenia, zabawy i układy przestrzenno ruchowe z wykorzystaniem
parasoli i nie tylko. cz. 1.
14. „Ciągle pada”, czyli ćwiczenia, zabawy i układy przestrzenno ruchowe z wykorzystaniem
parasoli i nie tylko. cz. 2.
15. „Jestem Polakiem, kocham Polskę”. Kształtowanie postawi wychowanie do
wartości. Przygotowanie uroczystości przedszkolnych i w klasach 1-3.
16. „Polki poleczki” - układy ruchowe do melodii różnych polek- łatwe układy
choreograficzne do melodii polek, układy taneczne w rytmie polek, polki ludowe
i nie tylko. cz.1
17. „Polki poleczki” - układy ruchowe do melodii różnych polek- łatwe układy
choreograficzne do melodii polek, układy taneczne w rytmie polek, polki ludowe
i nie tylko. cz.2
18. „Z muzyką przez cały rok” – ćwiczenia, piosenki, zabawy muzyczno-ruchowe
przy muzyce utrwalające pory roku, nazwy miesięcy i dni tygodnia, ćwiczenia
z wykorzystaniem rekwizytów i instrumentów perkusyjnych w przedszkolu
i edukacji wczesnoszkolnej.
19. „Stick game” – czyli ćwiczenia, zabawy i układy przestrzenno- ruchowe z wykorzystaniem
kijów , łyżek i klawesów.
20. Wykorzystanie rekwizytów na zajęciach muzyczno-ruchowych z dziećmi
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
21. Dobór repertuaru muzycznego z przykładowymi ilustracjami ruchowymi
i układami przestrzenno – ruchowymi do podanego tematu.
22. Układy przestrzenno - ruchowe do utworów ZPiT „Mazowsze” dla dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
23. Układy przestrzenno - ruchowe do utworów muzyki klasycznej dla dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
24. Wykorzystanie instrumentów perkusyjnych instrumentarium Orffa podczas
zajęć muzyczno - ruchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
mgr MAŁGORZATA WASILEWSKA – PLASTYKA
1. „Zwiastuny wiosny – wszystko z papieru i nie tylko.” Wiosenne i świąteczne
ozdoby i dekoracje. warsztaty dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
2.„Wiosna, ach to Ty..”- wiosenne i świąteczne ozdoby i dekoracje.
3. Kreatywne warsztaty dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
zajęć świetlicowych itp.
4. „Kura i jajko - wszystko z papieru i nie tylko.” Wiosenne i świąteczne ozdoby i
dekoracje. Prace plastyczne w przedszkolu i szkole. Warsztaty dla nauczycieli.
5. „Cudownych Rodziców mam – upominki dla Mamy i Taty. Sztuka użytkowa
na zajęciach plastycznych.
6. Zima i święta na zajęciach plastycznych - dekoracje, prezenty „handmad,e ”
prace plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
7. Papieroplastyka, płaskorzeźba i rzeźba w twórczości dzieci w wieku przedszkolnym
i szkolnym - rozwijanie umiejętności przestrzennego widzenia,
wykorzystanie dostępnych materiałów, prezenty na dzień Babci i Dziadka,
Mamy i Taty oraz Święta.
8.„Drugie życie butelki” – ekologiczne prace plastyczne.
9. Cztery pory roku na zajęciach plastycznych – warsztaty dla nauczycieli
przed-szkola i szkoły. Dekoracje i ozdoby.
10.„Jak malowane!” - wielkie rękodzieło na miarę mniejszych rąk - technika decoupage,
jako propozycja prac plastycznych dla dzieci i młodzieży na cztery
pory roku.
11. „Zrób to sam - upominkowy mix” – tworzenie prezentów na Święta, Dzień
Babci i Dziadka, oraz dla Mamy i Taty.
12. „Kolorowy kram” - proste formy zabawkarskie w pracy z dzieckiem, wspierające
rozwój motoryczny oraz wyobraźnię dziecka.
13. Tęczowy świat Tie-Dye - technika barwienia tkaniny - warsztaty dla dzieci,
rodziców i nauczycieli. (t-shirts, torba, piórnik,sukienka, spodnie itp.)
14. „Wspólne tworzenie”- warsztaty dla dzieci i rodziców -dekoracje świąteczne,
wiosenne i zimowe, proste formy biżuterii, metoda decoupage, papierowa
wiklina.
mgr MONIKA WRZOS - LOGOPEDIA
1. Logopedyczny niezbędnik nauczyciela przedszkola. Profilaktyka
logopedyczna. Proste metody rozpoznawania i korygowania wad
wymowy. Ćwiczenia i zabawy stymulujące rozwój mowy. Prezentacja
pomocy logopedycznych.
2. Grupowe zabawy logopedyczne stymulujące rozwój myślenia i mowy.
Inspiracje dla nauczycieli.
3. Dziecko z Mutyzmem Wybiórczym w przedszkolu. Symptomy,
diagnoza, formy wsparcia.
mgr MAŁGORZATA WRONA – PEDAGOGIKA
1. Edukacja daltońska w pracy z dziećmi, jako wyzwanie wobec współczesnej
edukacji - sylwetka i poglądy Helen Parkhurst, główne filary edukacji daltońskiej:
samodzielność, współpraca, odpowiedzialność, plan daltoński w praktyce
przedszkolnej.
mgr BEATA JAWORSKA - PEDAGOGIKA
1. PRIORYTET MEN: Działania wychowawcze przedszkola. Wychowanie do
wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
2. Metody i formy pracy w klasie(grupie mieszanej), zgodne z nowoczesnymi
koncepcjami kształcenia. Podniesienie kompetencji nauczycieli w obszarze
wspomagania rozwoju emocjonalnego małego dziecka. Sposoby podnoszenia
dziecięcej motywacji.
3. TOC (TEORIA OGRANICZEŃ). Metody i formy pracy w przedszkolu i w klasie
pierwszej, zgodnie z nowoczesnymi koncepcjami kształcenia .
4. Metoda projektów w przedszkolu.
5. Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu.
6. Diagnoza przedszkolna- tworzenie programów
wspomagającokorygujących do pracy indywidualnej.
7. Praca z dzieckiem „trudnym” w przedszkolu.
8. Metody aktywizujące ze szczególnym uwzględnieniem najnowszej metody
kształtującej zdolności twórcze dziecka „Synektyka”.
9. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej w oparciu o najnowszą podstawę
programową z uwzględnieniem obniżonego wieku szkolnego.
10. Prawa dziecka w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
11. Promocja zdrowia w edukacji dzieci przedszkolnych.
12. Edukacja przyrodnicza w przedszkolu.
13. „Dzieci potrzebują Ciszy” - zabawy relaksacyjne na wiosnę, lato, jesień i
zimę.
14. Pedagogika zabawy.
15. Gry i zabawy ogólnorozwojowe.
16. Aktywność twórcza czynnikiem wspomagania rozwoju dzieci
przedszkolnych.
17. Wczesne wspomaganie dziecka z problemami rozwojowymi.
18. Metodyka prowadzenia gier i zabaw ruchowych.
dr TERESA PANAS – PYSCHOLOGIA, PRAWO
1. Wiedza prawna nauczyciela w zakresie prawa rodzinnego, praw dziecka,
postępowania w sprawach nieletnich.
2. Trudne rozmowy z rodzicami – trening dla nauczycieli.
3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo – jak rozpoznawać,
rozmawiać, pracować, kiedy kierować do poradni?
4. Agresja w grupie dzieci – diagnoza, psychoprofilaktyka, terapia.
5. Budowanie samooceny u dzieci i młodzieży.
6. Zagrożenia i zachowania autoagresywne w szkole.
7. Nauczyciel – rodzic - uczeń. Czy jest szansa porozumienia?
8. Sztuka rozwiązywania konfliktów w szkole drogą mediacji.
9. Sztuka rozmawiania - doskonalenie umiejętności prawidłowej komunikacji.
10. Przyjazne przedszkole, przyjazna szkoła-nauczycielowi, dzieciom, rodzicomświadomość
prawna. Projektowanie działań wychowawczych oraz profilaktycznych
w zakresie profilaktyki agresji, przemocy w szkołach i placówkach.
11. Stres i wypalenie w zawodzie nauczyciela - jak sobie poradzić, jak
zapobiegać?
12. Rodzice boją się nauczyciela, czy nauczyciele rodziców?
13. Pomoc dzieciom z rodzin uzależnionych. Psychopedagogiczna praca z rodziną
uzależnioną od alkoholu/narkotyków.
mgr TOMASZ JOŃSKI – RODO / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH /INFORMATYKA
1. Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej.
2. Zagrożenia internetowe - czy jesteśmy w stanie obronić się przed ich działaniem?
3. Świat internetu, jako czynnik wywierający wpływ na kształtowanie się tożsamości
dziecka.
4. Wirtualny dysk - nieograniczony dostęp do przygotowanych materiałów
dydaktycznych.
5. Wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu. Prezentacje multimedialne, jako
forma przekazu informacji.
mgr BOGUMIŁ PIWONI - INFORMATYKA
1. Druk 3D jako metoda aktywizacji uczniów i nauczycieli.
Laboratoria Przyszłości.
lek. med. SŁAWOMIR GAŁASZKIEWICZ – RATOWNICTWO MEDYCZNE
1. Zaburzenia nastroju, depresja, tendencje samobójcze oraz próby
samobójcze i akty autoagresji u dzieci i młodzieży, jako przybierające
na sile - skrajnie niepokojące i niebezpieczne zjawisko.
Elementy profilaktyki.
2. Przemoc wśród dzieci, młodzieży, młodocianych - zagrożenia i możliwe
skutki natychmiastowe oraz konsekwencje długofalowe; przyczyny oraz
przeciwdziałanie, profilaktyka.
3. Substancje psychoaktywne - zagrożenia wynikające z używania przez
dzieci i młodzież, metody wykrywania i przeciwdziałania. Elementy
profilaktyki uzależnień.
4. Pierwsza pomoc przedmedyczna – szkolenie dla nauczycieli.